Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Χαλινάρι στις εισπρακτικές εταιρίες

«Μην τηλεφωνήσεις δεύτερη φορά σε οφειλέτη αν σου το ζητήσει, μην ενοχλείς τους συγγενείς του και μην καλείς Σαββατοκύριακο». Είναι μερικές από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που φιλοδοξεί να βάλει φρένο στις πρακτικές των εισπρακτικών εταιριών.

Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ανεξέλεγκτη δράση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων το υπουργείο Οικονομίας εξετάζει τις εξής αλλαγές:

* Οι εταιρείες θα υποχρεώνονται να μην ενοχλούν πάνω από δύο φορές σε διάστημα ενός μήνα τον οφειλέτη σε περίπτωση που αυτός δηλώσει ότι δεν επιθυμεί περαιτέρω ενημέρωση.
* Απαγόρευση ενόχλησης των συγγενών ή του εργοδότη του οφειλέτη.
* Προσδιορισμός ωραρίου εντός του οποίου η εταιρία θα μπορεί να επικοινωνεί με τον οφειλέτη. Η επικοινωνία θα μπορεί να γίνεται μόνο τις εργάσιμες ημέρες από Δευτέρα εώς Παρασκευή από τις 09.00 το πρωί έως τις 20.00 το βράδυ.
* Ψηφιακή καταγραφή της τηλεφωνικής επικοινωνίας και δημιουργία αρχείου για τον έλεγχο σε περίπτωση καταγγελίας του οφειλέτη.
* Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θα έχει το δικαίωμα να ζητάει από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στοιχεία για τις ώρες επικοινωνίας του οφειλέτη με την εισπρακτική εταιρεία.
* Εκτός από τις δηλωμένες εταιρείες ενημέρωσης και τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν δανείσει κεφάλαια, απαγορεύεται οποιοσδήποτε άλλος να επικοινωνεί με οφειλέτη για να ζητά την επιστροφή των χρημάτων.
* Επιβολή βαρύτατων προστίμων που μπορούν να φτάσουν ακόμη και τις 500.000 ευρώ σε όσες εταιρίες παραβιάζουν τον νόμο.
* Οι νέες ρυθμίσεις και τα πρόστιμα σε περίπτωση παραβάσεων θα ισχύουν ακόμη και για τις τράπεζες.
* Θέσπιση περιορισμών και για τους δικηγόρους ώστε να αποτραπούν φαινόμενα μεταφοράς εισπρακτικών μεθοδεύσεων σε δικηγορικά γραφεία.


πηγη:εφημερίδα ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου